Senior key account manager

Vacature Senior Key Account Manager, voor een opdrachtgever een specialist in Food/retail, zoeken wij een gedreven Key Account Manager die de uitdaging wil aangaan om het marktaandeel van deze klant te vergroten in België en Frankrijk. Je werkt aan de groei van relevante assortimentsgroepen van onze klant en je rapporteert aan de commercieel directeur. De Key Account Manager wil de uitdaging aan gaan om in teamverband de verkoopresultaten in bovenvermelde landen te maximaliseren. De Key Account Manager zal zelfstandig de markt bewerken en daarbij langdurige relaties met afnemers (met name retailaccounts) opbouwen en onderhouden. De Key Account Manager zal omzet en marge uitbouwen door het onderhouden van intensieve contacten door onder meer het regelmatig bezoeken van klanten en prospects. Het opstellen van accountplannen en het formuleren en het realiseren van verkoopdoelstellingen is ook een taak voor de Key Account Manager. Op de hoogte blijven van de marktsituatie en daardoor een bijdrage leveren aan de in- en verkoop van nieuwe producten.  En de Key Account Manager zal beurzen bezoeken en is verantwoordelijk voor het initiëren van verkoopacties en promoties. 

Voor de functie van Senior Key Account s Manager zoeken wij iemand die pro-actief is en passie heeft. Tevens dien je een echte teamspeler te zijn met een open en assertieve houding en te voldoen aan de volgende eisen: Minimaal HBO werk- en denk niveau en afgeronde commerciële HBO opleiding, Sterke persoonlijkheid, commercieel gedreven met een energieke werkinstelling. Bereidheid tot reizen, gemiddeld 6 dagen per maand,  Minimaal 5 jaar internationale commerciële ervaring in FMCG naar retail, bij voorkeur in bovenvermelde landen en in een private label omgeving, Uitstekende beheersing van de Franse en Engelse taal en tevens kennis van de Franse cultuur 

Functieomschrijving

Internationaal Key-accountmanager

Vaardigheden

Uitstekende beheersing van de Franse en Engelse taal en tevens kennis van de Franse cultuur

Taken/Verantwoordelijkheden

Het zelfstandig opbouwen, onderhouden en uitbouwen van langdurige relaties met onze klanten (met name retail accounts)
• Coördineren en managen van interne activiteiten om optimaal waarde te creëren voor de klant en in klantbehoeften te voorzien
• Vertalen van marktontwikkelingen naar kansen in product,- en marktconcepten
• Het opstellen van accountplannen, formuleren en realiseren van volume en marge doelstellingen

Opleidingseisen

HBO werk- en denk niveau en afgeronde commerciële HBO opleiding

Ervaring

Minimaal 5 jaar internationale commerciële ervaring in FMCG naar retail en getriggerd door private label business, bij voorkeur in bovenvermelde landen

 

Solliciteren

Scroll down...